Małżeństwo z Brzegu straciło prawie 2 tys. złotych. Na jednym z internetowych portali zapłaciło za ogrodowe meble, ale towaru nie dostało

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Udostępnij:
Jak informują brzescy kryminalni, zachętą do kupna była okazyjna cena, która ze względu na koniec sezonu letniego nie wzbudziła podejrzeń poszkodowanych.

Kilka dni temu do policjantów z Brzegu zgłosił się mężczyzna, z którego relacji wynikało, że razem z żoną zostali oszukani na jednym z portali internetowych podczas kupna mebli ogrodowych.

Zachętą była okazyjna cena, która ze względu na koniec sezonu letniego nie wzbudziła podejrzeń poszkodowanych.

- Pieniądze za towar wpłacili z góry, a kurier z przesyłką miał się u nich pojawić po trzech dniach - mówi aspirant Patrycja Kaszuba z Komendy Powiatowej Policji w Brzegu.

Kiedy tak się nie stało, próbowali skontaktować się ze sprzedawcą, ale bezskutecznie. Ostatecznie zamówienia nie otrzymali i stracili blisko 2 tys. złotych.

Policja przypomina o kilku zasadach, które pomogą uniknąć nieprzyjemnych sytuacji:

Zanim dojdzie do transakcji, warto dokładnie zweryfikować sprzedającego i sprawdzić, od jakiego czasu prowadzi działalność.

- Ewentualnie, czy jest ona zarejestrowana, a także to czy odbiera połączenia telefoniczne bądź emaile - tłumaczy Patrycja Kaszuba.

Jeśli kupujemy na aukcji internetowej, przeczytajmy komentarze o sprzedawcy. Brak tych pozytywnych lub ich niewielka liczba, powinny wzbudzić naszą czujność.

Zachowajmy czujność w przypadku, gdy zakupionego towaru nie można odebrać osobiście lub wybrać płatności przy odbiorze przesyłki.

Kolejną rzeczą, na którą powinniśmy zwrócić uwagę jest cena. Bardzo często atrakcyjnie niska jest podstawowym narzędziem wykorzystywanym przez oszustów. Dlatego trzeba uważać na "niepowtarzalne okazje".

- Gromadźmy też całą korespondencję prowadzoną ze sprzedającym, bo w przypadku oszustwa jest ona bezcennym dowodem - kończy Patrycja Kaszuba.

Nowe obostrzenia od 15 grudnia!

Wideo

Materiał oryginalny: Małżeństwo z Brzegu straciło prawie 2 tys. złotych. Na jednym z internetowych portali zapłaciło za ogrodowe meble, ale towaru nie dostało - Nowa Trybuna Opolska

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie