Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Mieszkaniec Brzegu stracił 5 tysięcy złotych. Kupił telefon w sklepie internetowym, jednak towaru nie otrzymał

Adrian Gajewski
Adrian Gajewski
Uważajcie na oszustów!
Uważajcie na oszustów! KPP Brzeg
33-letni mieszkaniec Brzegu stracił 5 tysięcy złotych. Zamówił telefon w sklepie internetowym i zapłacił z góry. Towaru nie otrzymał jednak do dziś.

Kilka dni temu do Komendy Powiatowej Policji w Brzegu zgłosił się 33-letni mieszkaniec miasta. Mężczyzna złożył zawiadomienie dotyczące oszustwa przy zakupie telefonu komórkowego. Na stronie internetowej sklepu wyszukał interesującą ofertę. Skorzystał z możliwości zapłaty za towar z góry i przelewem dokonał transakcji.

- Kiedy po kilku dniach nie otrzymał towaru postanowił skontaktować się ze sprzedawcą. Najpierw otrzymał odpowiedź, że paczka została już wysłana, a po kilku następnych dniach okazało się że strona internetowa już nie istnieje. Mężczyzna stracił ponad 5 000 złotych - informuje asp. Patrycja Kaszuba, oficer prasowy KPP w Brzegu.

Zakupy w internecie:

  • Należy sprawdzić opinie o sklepie - jak przebiegały zakupy innych, czy ktoś zgłaszał jakieś nieprawidłowości (można korzystać z opinii w serwisie takich jak www.ceneo.pl lub www.opineo.pl czy sprawdzić na forach znalezionych z wykorzystaniem choćby Google). Należy pamiętać, że sklep internetowy jak każda inna firma, musi posiadać numer telefonu stacjonarnego oraz adres i inne dane rejestracyjne – np. numery NIP i REGON. Powinien być też zamieszczony nr KRS (Krajowy Rejestr Sądowy), który można zweryfikować on-line, np. pod adresem www.krs-online.com.pl.
  • Jakiekolwiek podejrzenia, powinny skutkować odstąpieniem od transakcji.
  • O fakcie czy bierzemy udział w nieuczciwej aukcji, może powiedzieć opis aukcji lub załączone do niej zdjęcia. Pamiętać należy, że jeżeli zdjęcia nie są wykonane przez sprzedającego, tylko pochodzą np. ze strony producenta lub innej aukcji, może to świadczyć, iż sprzedający nie jest w posiadaniu wystawianego na sprzedaż towaru.
  • Przed dokonaniem zapłaty powinno się skontaktować ze sprzedawcą – im więcej informacji o sobie udostępnia (np. adres i telefon) tym lepiej.
  • W razie jakichkolwiek podejrzeń powinno się przynajmniej przy pierwszym zakupie sprawdzić stan przesyłki w obecności kuriera.
  • Dobrze jest korzystać z ofert sklepów, które oferują możliwość śledzenia statusu zamówienia.
  • Należy pamiętać, że nie ma „super okazji” – zbyt niska cena też może sugerować ryzyko oszustwa.
  • Ważną sprawą jest fakt istnienia na stronie sklepu protokołu szyfrowania danych podczas dokonywania zakupów.
  • Przed przesłaniem pieniędzy należy upewnić się, czy w naszej skrzynce poczty elektronicznej pojawiło się potwierdzenie zamówienia.
  • W wypadku przedpłaty na konto należy wybierać tylko doświadczonych i pozytywnie opiniowanych sprzedawców.
  • Jeżeli po aukcji zakończonej sprzedażą (przeważnie niespodziewanie wysoką kwotą) okaże się, że kupujący pochodzi z zagranicy (najczęściej z Afryki), nie należy wysyłać towaru, dopóki pieniądze nie zostaną zaksięgowane na koncie, nie reagując na e-mail’e, że pieniądze zostały chwilowo wstrzymane, ale za to do informacji jest załączony spreparowany dowód wpłaty (najczęściej jest do dokument w formacie *.pdf).
  • Jeżeli przesyłkę przesłano pocztą lub dostarcza ją kurier – można otworzyć paczkę przy pracowniku poczty lub kurierze i w przypadku ujawnienia oszustwa, należy spisać protokół i złożyć zawiadomienie na policji.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na brzeg.naszemiasto.pl Nasze Miasto