Ciężki samochód ratownictwa drogowego zbudowano na podwoziu Renault K520 z napędem 8×4, silnikiem o mocy 390 kW i kabiną dwuosobową. Za kabiną umieszczona została zabudowa holownicza wyposażona w dźwig typu– rotator, z możliwością obrotu oraz ramię holownicze służące do podnoszenia i holowania uszkodzonych pojazdów. - czytamy na stronie KP PSP w Brzegu.
Warto podkreślić, że połączenie dźwigu oraz holownika umożliwia wykorzystanie pojazdu zarówno jako dźwig samojezdny jak i jako holownik. Rozwiązanie to doskonale sprawdza się podczas podnoszenia przewróconych pojazdów czy wyciągania wraków znajdujących się poza obszarem drogi.
Maksymalny udźwig przy wsuniętym ramieniu i kącie 30 stopni wynosi 40000 kg, natomiast przy kącie 50 stopni osiąga 50 000 kg. Ramię żurawia podczas podnoszenia może pracować pod maksymalnym kątem 60 stopni i podnieść ciężar o masie 54 400 kg. Dla zapewnienia stabilności żurawia podczas pracy został on wyposażony w cztery podpory. - informuje straż.
Obecnie odbywają się ćwiczenia, które pomogą strażakom wykorzystać w pełni możliwości pojazdu. Wkrótce tzw. "rotator" zostanie włączony w struktury Specjalistycznej Grupy Ratownictwa Technicznego „Brzeg”.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?