MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

36-letni mieszkaniec powiatu brzeskiego stracił 70 tysięcy złotych. Oszust w rozmowie telefonicznej podał się za pracownika banku

Adrian Gajewski
Adrian Gajewski
Kolejne oszustwo przez telefon.
Kolejne oszustwo przez telefon. pixabay
Pomimo tego, że policja cały czas ostrzega przed oszustami, zdarzają się przypadki, że jednak ludzie dają się zmanipulować i oszukać. Ponad 70 000 złotych stracił 36-letni mieszkaniec powiatu brzeskiego. Poszkodowany uwierzył mężczyźnie, który podczas rozmowy telefonicznej przedstawił się jako pracownik banku.

W tym przypadku poszkodowany 36-latek odebrał telefon od osoby podającego się za pracownika banku, w którym posiada rachunek.

- Mężczyzna poinformował go, że ktoś próbował przelać z jego konta 900 złotych po czym kilkukrotnie wpisał zły kod autoryzacyjny. Aby oszczędności zgromadzone na jego konto nie trafiły na rachunek oszusta polecił zainstalować aplikację, dzięki której będzie mógł przelać pieniądze na bezpieczne konto - informuje asp. Patrycja Kaszuba, oficer prasowy KPP w Brzegu.

Mieszkaniec powiatu brzeskiego cały czas będąc w kontakcie telefonicznym z rozmówcą wykonał wszystkie jego polecenia. Aż trzykrotnie dokonał przelewu na wskazane przez oszusta rachunki.

- Zawierzył, że dzięki temu uniknie kradzieży z konta, a jego pieniądze będą bezpieczne. Niestety tak się nie stało. Kiedy oszust zakończył rozmowę mężczyzna otrzymał wiadomość, że na jego koncie nie ma środków i zostało ono zablokowane. Wówczas zorientował się, że został oszukany - dodaje asp. Patrycja Kaszuba.

W ten sposób mężczyzna stracił ponad 70 000 złotych.

Jak nie dać się oszukać?

  • Nie podawaj danych do bankowości elektronicznej: haseł, loginów, numeru karty i specjalnego kodu zapisanego na karcie. To kod zwany CVV2/CVC2 i nadrukowany jest obok podpisu
  • Jeśli odbierasz połączenie, które wskazuje na to, że to twój bank zachowaj czujność. Nie wykonuj poleceń dotyczących przelania swoich oszczędności na wskazane konto. Rozłącz się i sam zadzwoń do banku wybierając numer ze strony internetowej
  • Czytaj każdą wiadomość z kodem autoryzacyjnym, którą dostajesz z banku zanim wykorzystasz go nie wiedząc co autoryzujesz
  • W przypadku uzyskania telefonicznej informacji, z której wynika że twoje pieniądze w banku są zagrożone, jak najszybciej się rozłącz i udaj osobiście do banku by to sprawdzić lub sam wykonaj połączenie do banku
  • Nie ufaj osobom dzwoniącym do Ciebie z instrukcją jak szybko wycofać zaciągnięty kredyt. Bez wizyty w banku nigdy tego nie rób
  • Nie instaluj aplikacji, które osoba podszywająca się pod pracownika banku proponuje ci przez telefon. To aplikacje dzięki, którym oszuści widzą każde twoje działanie na urządzeniu z którego korzystasz
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Mateusz Morawiecki przed komisją śledczą

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na brzeg.naszemiasto.pl Nasze Miasto